2015. április 13., hétfő

Medvehagymás keksz.




A hétvégére egy igen egyszerű sós kekszet sütöttem, melyből nem hiányozhatott a medvehagyma sem. Ezt a sós kekszet rendszeresen megsütöm, hol szezámmaggal megszórva, de került a tésztába már köménymag is, és állítom hogy a medvehagyma sem rontotta el. Jó vékonyra nyújtva, és ropogósra sütve, igazi csemege. (medvehagymával készült receptek a linkre kattintva megtalálhatóak)






 Hozzávalók:

15 dkg finomliszt 
5 dkg kukoricaliszt
10 dkg vaj
8-10 db medvehagyma
1 ek tejföl
1 mk só






A kétféle lisztet szitáljuk bele egy tálba, majd keverjük hozzá a sót.

Ezután adjuk hozzá a felkockázott vajat, majd kezdjük el összemorzsolni. Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá az apróra vágott medvehagymát, adjuk hozzá a tejfölt, és gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze. (ha szükséges, akkor még egy kevés lisztet adhatunk hozzá, hogy ne ragadjon, és könnyen nyújtható legyen)

Ezután lisztezett felületen nyújtsuk ki vékonyra a tésztát, majd vágjuk fel ízlés szerint. (én enyhén lisztezett sütőpapíron nyújtottam ki, és derelyevágóval vágtam fel)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd helyezzük rá az ízlés szerint felvágott tésztát. (én sütőpapírral együtt, egy gyors mozdulattal áthúztam a tepsire)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 12-15 perc alatt világos színűre. (én légkeverésnél 160 fokon, 12 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk a tepsin kihűlni, majd tálaljuk. Nagyon finom omlós, és a medvehagymától különösen finom ízű kekszet kapunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése