2014. december 15., hétfő

Finom kókusz szelet.




Mint a neve is mutatja, ez a sütemény bizony nagyon finom. Igazi ünnepi sütemény, melyet a közelgő karácsonyra csakis ajánlani tudok mindazoknak akik szeretik a kókuszos sütiket. Régebben nagyon sokszor, ünnepek alkalmával pedig mindig megsütöttem, aztán jöttek újabb sütemények és szinte meg is feledkeztem róla. A napokban a receptjeimet válogatva bukkantam rá egy cetlire, melyen a felírat nem más volt mint a "finom kókusz szelet". Így aztán nem is vártam az ünnepekig hanem rögtön meg is sütöttem. A kókuszos tészta, a kávés krémmel pedig most is éppen olyan finom volt, mint az emlékeimben. A csokoládét én most csak rácsorgattam, de ízlés szerint bevonhatjuk házi készítésű kakaómázzal, mert akkor még finomabb.







Tészta hozzávalói 22 x 32 cm-es tepsihez:

7 db tojásfehérje (közepes)
30 dkg porcukor
25 dkg kókuszreszelék
10 dkg rétes liszt


A tojásfehérjét tegyük bele a keverőtálba, majd addig keverjük még elkezd kifehéredni. Ekkor állandó keverés mellett, kanalanként adjuk hozzá a porcukrot, és keverjük kemény habbá.

Ezután adjuk hozzá a rétes lisztet, majd fakanállal, pár mozdulattal keverjük össze. Végül adjuk hozzá a kókuszreszeléket, majd óvatosan, de alaposan keverjük össze.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a kókuszos masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 35-40 percig, tűpróbáig. (én légkeverésnél 160 fokon, 35 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.







Krém hozzávalói:

25 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 cs vaníliás pudingpor (főzős)
2 cs vaníliás cukor
3 ek lefőzött feketekávé
1,5 dl tej
2 db tojássárgája

10 dkg olvasztott csokoládé a tetejére


A tejet keverjük össze a lefőzött feketekávéval, majd adjuk hozzá a pudingport, és keverjük simára. Ezután állandó keverés mellett, forraljuk fel, és főzzük sűrűre, majd hűtsük teljesen mielőtt a krémhez adnánk.

Egy keverőtálba tegyük bele a porcukrot, a vaníliás cukrot, és a tojássárgákat, majd keverjük jó habosra.

Ezután állandó keverés mellett, apránként adjuk hozzá a teljesen kihűlt pudingot, majd szintén keverjük jó habosra.

A tepsibe sütőpapírral együtt, tegyük vissza a teljesen kihűlt tésztát, majd kanalazzuk rá a krémet, és egyenletesen simítsuk el a tetejét. Ezután pár órára tegyük be a hűtőbe, hogy a krém teljesen megdermedjen, és az ízek jól összeérjenek. (én délután sütöttem meg, és egész éjszakára a hűtőben hagytam)

Kb. fél órával a tálalás előtt vegyük ki a süteményt a hűtőből, majd csorgassuk meg olvasztott csokoládéval. Ezután addig várjunk még a csokoládé megdermed.

Tálalás előtt éles, vízbe mártott késsel, ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése