2013. december 16., hétfő

Kókuszkrémes keksz szelet.




Beléptünk a karácsony előtti utolsó hétbe, amikor már elkezdhetjük megsütni a hosszabb ideig eltartható aprósüteményeket, és mézes tésztákat. (aprósütemény és mézes puszedli receptek itt megtalálhatóak) Most viszont egy sütés nélküli receptet hoztam, amely nemrégiben nagy sláger volt a blogokon, honlapokon. Mivel a kókuszos süteményeket nagyon szeretjük, így több receptet átolvasva, én is elkészítettem a saját ízlésem szerinti kókuszkrémes kekszszeletet. A karácsonyi sütemények között is megállja a helyét ez a sütés nélküli, egyszerűen összeállítható finomság. Nagy előnye még, hogy az ünnep előtt már néhány nappal összeállíthatjuk, így az ízek jobban összeérnek. Az elkészült süteményt hűvös helyen tároljuk, majd közvetlen tálalás előtt szeleteljük fel, így biztosan nem fognak kiszáradni a szeletek. Az elkészült és ízlés szerint rummal (v. rumaromával) ízesített kekszlapok, a főzött kókuszos krémmel, és a csokoládé-bevonattal olyan finomak, hogy egyszerűen abbahagyhatatlan.






Hozzávalók a kekszes lapokhoz:


50 dkg darált keksz (háztartási)
5 ek kakaó (cukrozatlan)
3 ek sárgabarack lekvár
1 rumaroma (v. rum)
5 dkg margarin
5-6 ek porcukor
2 cs vaníliás cukor
2-3 dl tej


Hozzávalók a kókuszos krémhez:

 3 dl tej
3 ek liszt
1 cs vaníliás cukor
5 ek porcukor
5 dkg margarin
15 dkg kókuszreszelék


Csokoládémáz hozzávalói :

 1 tábla jó minőségű keserű csokoládé
3 ek étolaj








Először a főzött krémet készítsük el, mert  mielőtt a kekszes tésztára kennénk teljesen ki kell hűteni.

A lisztet keverjük egy kevés tejjel simára, csomómentesre, majd keverjük hozzá a maradék tejet is. Ezután adjuk hozzá a vaníliás cukrot és a kókuszreszelék felét, majd állandó keverés mellett, főzzük sűrűre. Ezután hűtsük ki teljesen.

Amikor már teljesen kihűlt, adjuk hozzá a porcukrot, a margarint, és a maradék kókuszreszeléket, majd keverjük jó habosra. Ezután osszuk el kétfelé az elkészült krémet.

Tegyük bele egy nagyobb tálba a darált kekszet, (így könnyebben tudunk bánni vele) majd keverjük hozzá a kakaóport, a porcukrot, és a vaníliás cukrot. Ezután csináljunk a közepébe egy mélyedést és kanalazzuk bele a lekvárt, adjuk hozzá a puha margarint, a rumaromát, és a tej felét, majd kezdjük el összegyúrni. Gyúrás közben apránként adagoljuk hozzá még annyi tejet, hogy egy könnyen formázható, nyújtható masszát kapjunk.
Ezután osszuk el a tésztát három egyenlő részre, és tegyük félre.

Egy 20 x 30 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral. Ezután lisztezett felületen nyújtsuk ki az egyik félretett kekszes tésztát, majd helyezzük bele a tepsibe. (én az első lapot lisztezett sütőpapíron nyújtottam ki és a papírral együtt helyeztem bele a tepsibe)
Ezután kenjük rá egyenletesen a fele kókuszkrémet.

A második kekszes tésztát szintén nyújtsuk ki lisztezett felületen, majd helyezzük rá a kókuszos krém tetejére. Ezután kenjük rá a maradék krémet, majd fedjük be a maradék, szintén kinyújtott tésztalappal.(tenyérrel óvatosan kicsit nyomkodjuk meg a tetejét)

A csokoládét az olajjal együtt olvasszuk fel gőzfürdő fölött, majd öntsük rá a tészta tetejére. Ezután egyenletesen simítsuk el, majd tegyük be a hűtőbe, hogy a csokoládé megdermedjen, és az ízek összeérjenek.

Tálalás előtt vegyük ki a hűtőből, majd papírral együtt emeljük ki a tepsiből. Ezután éles, meleg késsel ízlés szerint szeleteljük fel.

Az ünnep előtt már jó néhány nappal elkészíthetjük ezt a süteményt, így az ízek még jobban összeérnek.

(kinyújthatjuk a kekszes masszát porcukrozott felületen is, de akkor az alja nedves, ragadós lesz az elolvadt porcukortól!!!!!!)

11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik:). Így első olvasatra nem tűnik nehéznek. Az felvetődött bennem, hogy a kekszlapokat vajon mennyire lehet nehéz rávarázsolni a rétegekre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalában nem nehéz rávarázsolni. (én kétbalkezes vagyok, és még nekem is meglepően simán ment, pedig tartottam tőle) Lisztezett felületen kinyújtottam, majd feltekertem a sodrófára, és úgy emeltem át, majd görgettem a töltelék tetejére. Nyugodtan próbáld ki, Neked gond nélkül sikerül.

      Törlés
    2. Köszi, teszek egy kísérletet:)

      Törlés
  2. Què delicia de dulces te ha quedado perfectos...Gizi todo te queda perfecto eres una reina en la cocina,abrazos.

    VálaszTörlés
  3. Mennyi rum vagy rumaroma kell bele????? Mert ez nagyon nem világos nekem a receptből.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsuzsa! A receptben szerepel, hogy én 1 db rumaromát tettem bele. Nekünk így ízlik, de ettől el is lehet térni, ki mennyire rumosan szereti. Én azt tudom tanácsolni, hogy először csak keveset tegyél bele, majd kóstolás után eltudod dönteni, hogy kel-e még bele, vagy a Te ízlésednek megfelel, és többet már nem teszel. (amennyiben rumot teszel bele, azzal is így járj el) Ennél érthetőbben nem tudom Neked leírni, de reménykedem benne, hogy tudtam segíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Láttam, hogy egy rumaroma, de az brutálisan rengetegnek tűnt, ahhoz képest, hogy egy két kávéskanélnyi szokott kelleni egy-egy sütibe. Így azt hittem, elírás:-)

      Törlés
  5. Szia ! Tegnap elkészítettem ezt a kókuszos sütit. A kekszes lapokat simán tudta nyújtani . Nekem a krémmel volt gondom. A 3 evk liszt 3 dl tej + a hozzávalók = nagyon sűrű krémet kaptam. Nem tudtam kenni , de adtam hozzá még tejet ura főztem , hűtöttem


    gondolom ,hogy a kanál méret volt a probléma. Ezért lett sűrű a krém. Viszont szinte ugyan akkora méretű tepsibe állítottam össze a süteményt mint te és
    laposnak találom az enyémet.Valamit csak nem jól csináltam.
    A krém ettől függetlenül nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is kenhetetlenül sűrű lett a krém, így én azt is a tenyeremmel lapogattam rá.

      Törlés
  6. Megcsináltam, és finom lett, de nyújtani, na azt nem lehetett. Ragadt a deszkára, a nyújtófára, mindenre. Végül kézzel lapogattam a rétegeket...ronda lett:-))) Lehet, hogy nyújtás előtt mélyhűtőbe rakva a tésztát, sikerült volna, így nagyon nem.

    VálaszTörlés
  7. Annyit fűznék csak hozzá, hogy én a receptleírás szerint készítettem el ezt a süteményt. Minden úgy is írtam le, mert nem szerettem volna első próbálkozásra elvenni mindenkinek a kedvét attól hogy elkészítse. Az ősz folyamán több blogban is fent volt ez a recept, és tehát nem csak nekem sikerült.

    Értelem szerűen, ha túl lágy a kekszes massza (mert esetleg másmilyen kekszből készül) akkor még tenni kell hozzá kekszet, és addig gyúrni, hogy ne ragadjon, és könnyen nyújtható legyen!!!!!!!!!

    Gyönyi! Egyetértek veled, lehet a kanál méret miatt került bele több liszt, viszont ügyesen megoldottad. Nekem nem lett túl kemény. Csak a fele mennyiségű kókuszreszeléket főzted meg Te is, mint a receptleírásban szerepel? Mert akkor csakis a liszt lehetett több. Egyforma tepsiben készítettük el mindketten, akkor szerintem a méretének is egyformának kell lenni. Ne a közeli képet nézzed, mert az nagyon kiemeli.




    VálaszTörlés